نیشکرنیوز:

به گزارش نیشکرنیوز و به نقل سیکر، آسفالت سیاه معمولی، ۸۰ تا ۹۵ درصد نور خورشید را جذب می‌کند، اما پوشاندن آسفالت با این رنگ‌های خاکستری، منعکس کننده اشعه‌های خورشید است که باعث خنک شدن دمای شهری می‌شود.

در لس آنجلس، که در آن دمای تابستان معمولا از ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد) عبور می‌کند، کارگران در حال پوشاندن آسفالت با یک لایه از این رنگ مخصوص هستند.

لس آنجلس دارای چهار میلیون نفر جمعیت است و اولین شهر بزرگی است که این آزمایش در آن انجام می‌گیرد.

آسفالت سیاه معمولی ۸۰ تا ۹۵ درصد نور خورشید را جذب می‌کند، در حالی که رنگ خنک کننده خاکستری این نور را منعکس کرده و مانع جذب آن توسط آسفالت می‌شود.

طرفداران این طرح می‌گویند که این رنگ خنک کننده به طرز چشمگیری منجر به کاهش دمای زمین و کاهش گرمای شهر می‌شود.

در طول نمایش و توضیح این تکنیک، “جف لوزار” مدیر فروش در شرکت راهسازی “GuardTop”، که این محصول را به بازار عرضه می‌کند، نشان داد که چگونه با استفاده از رنگ می‌توان دمای خیابان‌ها را در حدود ۱۲ درجه فارنهایت پس از پاشش تنها یک لایه رنگ روی آسفالت کاهش داد.

طبق گفته گِرگ اسپاتز، معاون مدیر اداره خدمات شهری لس‌آنجلس، این شهر اولین شهر در کالیفرنیا است که آزمایشات در یک جاده عمومی را پس از آزمایشات اولیه در پارکینگ انجام می‌دهد.

وی گفت: ما امیدواریم که برای دیگر شهرها الهام بخش باشیم تا راههای مختلفی را برای کاهش گرمای زمین به کار بگیرند. همچنین امیدواریم که تولید کنندگان، محصولات جدیدی را برای این منظور تولید و ارائه کنند.

اسپاتز افزود: به طور بالقوه می‌توان بازار بزرگی برای محصولات خنک کننده مسیر متصور بود. در واقع این بخشی از یک روند اقتصادی بسیار بزرگتر است؛ جایی که راه حل‌ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی می‌تواند منشا سرمایه گذاری‌های بزرگ در آینده باشد.

شهرداری روند تکمیل و پوشش همه مسیرهای شهر و همچنین چگونگی واکنش شهروندان لس آنجلسی به آسفالت جدید را نظارت می‌کند.

جورج بن ویز، استادیار مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی گفت: خنک کننده‌های مسیر تاثیر بسزایی در کاهش گرما دارند اما ممکن است برخی عوارض زیست محیطی هم داشته باشند.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: پژوهش‌های اخیر و پژوهش کنونی در حال بررسی این است که آیا مزایای زیست محیطی خنک کننده‌های مسیر بیشتر از عوارض آن است یا خیر.

با این حال، شهر لس آنجلس اتخاذ روش مناسب و نصب و ارزیابی چندین بخش آزمون خنک کننده را در نظر دارد.

بن ویز اشاره کرد که استراتژی‌های کاهش گرما مانند کاشت درختان در خیابان‌ها و استفاده از مواد خنک کننده پشت بام، روش‌های آنچنان موثری نبوده است.

آلن بارکا، استاد علوم زیست محیطی دانشگاه کالیفرنیا گفت: فناوری خنک کننده مسیر می‌تواند نسبت به روش‌های فعلی مانند تهویه مطبوع مناسب‌تر باشد.

وی گفت: همه افراد منابع لازم را برای استفاده از تهویه مطبوع ندارند، بنابراین این نگرانی وجود دارد که برخی از خانواده‌های کم درآمد از این موضوع رنج می‌برند. این باعث می‌شود که من از لحاظ اخلاقی نگرانی داشته باشم. اما طرح پاشش رنگ خنک کننده روی آسفالت به نفع همه خواهد بود و همگان از سود آن برخوردار می‌شوند.

بارکا افزود: این روش می‌تواند افرادی را که خارج از خانه یا بی خانمان هستند را نیز منتفع سازد. درجه حرارت پایین که در نتیجه خنک کننده مسیر به وجود می‌آید، به معنای کم بودن وابستگی به تهویه مطبوع است. بنابراین، به این معنی است که تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر می‌شود.
انتهای پیام

Print Friendly

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

بدلیل تغییرات اقلیمی قهوه کمیاب و گران خواهد شد!

نیشکرنیوز: پژوهش جدید محققان دانشکده محیط زیست دانشگاه